Портфоліо

Особисті дані
П.І.Б.
Степко  Ольга Миколаївна
Дата народження
17 лютого 1974 року
Домашня адреса
вул. Перемоги, 22
смт. Сосниця
Чернігівська обл.
Телефон
0989468000
Електронна адреса
stepkoolua@gmail.com
Освіта
ВНЗ
Чернігівський державний педагогічний інститут               ім. Т.Г.Шевченка
Дата закінчення
1996
Факультет
Хіміко-біологічний
Спеціальність
  хімія та біологія
Диплом
ЛО ВЕ № 005945
Кваліфікація
вчитель  хімії та біології
Професійний шлях
Місце роботи
Сосницький професійний аграрний ліцей
Загальний педстаж
19 років
Категорія
Спеціаліст вищої  категорії, викладач- методист
Підвищення кваліфікації
Заклад
Університет менеджменту освіти НАПН України
Дата

01.04.2013-01.11.13 року
Назва курса
Підвищення кваліфікації методистів ПТНЗ
№ свідоцтва
Свідоцтво 12 СПВ 017253
Атестація
Категорія
Спеціаліст вищої категорії , викладач-методист
Дата
2011 рік, 2015 рік
Грамоти/Листи подяки
Державний, обласний рівень
Диплом І ступеня Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, 2010 рік, Грамота Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації 2010 рік
  
Районний рівень
Почесна грамота державної районної адміністрації, 2014 рік
                                  






 МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
 Педагогічне та життєве кредо

Педагогічне кредо:"Далеко не кожному призначено винайти порох, але майстром у своїй праці повинен стати кожний"
Життєве кредо: «Людина віддзеркалюється у своїх вчинках»
(Йоган Фрідріх Шиллер)

Рецепт педагогічної молодості:  
Систематично вживай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпимості, екстракт людяності. Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим, вчителю.
* * *
Рецепт педагогічного щастя:
Візьміть чашу терпіння,
Налийте туди повне серце любові,
Вкиньте дві пригорщі щедрості,
Хлюпніть туди ж гумору,
Посипте добром,
Додайте якомога більше віри,
І все це добре перемішайте.
Потім намажте на шматок відпущеного вам життя
І пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху.
 * * * 
                                                 


Роздуми про професію…
Учитись    важко,
А учить ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти,
Як людям віддаєш усе найкраще,
То й сам сягнеш нової  висоти
П. Сингаївський
      У кожної людини є своє покликання. А чи задумувалися ви над цим, чи думали «на своєму я місці»?  Я думаю - так, якщо ви шукаєте свій шлях, свою стежину в цьому житті.
      Чи мріяла я бути педагогом, тим більше, методистом? Якщо чесно – ні… Лише в кінці 11 класу, коли розподіляли направлення у педвузи Чернігівської області, я вирішила бути саме вчителем хімії та біології, хоча перед цим планувала викладати математику та фізику.  У перший рік становлення самостійної України вирішила навчатися у своїй області – у Чернігівському державному педагогічному інституті ім. Т.Г.Шевченка. Спочатку не уявляла, як я буду викладати, спілкуватися з учнями. Але коли прийшла працювати після інституту ще до школи, то згодом так захопилася, що зрозуміла: педагогіка – це та єдина наука, яка спроможна змінити світ! І чому б не прийняти участь в цьому благородному процесі?
     За кілька років роботи у школі я піймала себе на думці, що мені легше і цікавіше спілкуватися з учнями старших класів, тому коли видалася нагода стати викладачем училища (ліцею),  я ні секунди не вагалася. Це було у січні 2000 року. А з 2003 року так склались обставини, що я погодилась спробувати працювати на посаді методиста.
    Немає готових рецептів як пізнати і навчити колегу в умовах реформ  професійно-технічної освіти. Але вважаю, що насамперед треба зрозуміти дорослу людину як особистість, розгледіти її індивідуальні особливості. "Прив'язуючи" методичні завдання до життєвого досвіду педагога, використовуючи сучасні технології, я досягаю поставленої мети самореалізації кожного учасника педагогічного процесу.
      Покликання – це не щоденна рутинна робота, це прагнення дати якомога більше, не вимагаючи нічого натомість. Кожного дня, прокидаючись вранці, я  розумію, що від організації моєї роботи залежить результат роботи педколективу та результат навчально-виробничого процесу. Бути методистом – «головним педагогом» - в наш час – не завжди вдячна робота. Це дуже тернистий шлях, на якому зустрічається багато перешкод, труднощів, величезний об’єм роботи, якщо ще й виконувати обов’язки заступника директора з НР. І тільки коли ви розумієте, що нічого не можна порівняти з успіхами своїх педагогів та учнів, їх впевненість в собі, їх поваги та любові, ось тоді ви знайшли своє покликання. Значить, ви вдома, і цей дім – навчальний заклад.
      Педагог - важлива людина. Він працює з найціннішим – з особистістю. І від того, який у вас педагог, залежить і те, як ви проведете свої кращі викладацькі  роки. Тож вчитель не тільки вчить, він допомагає, скеровує, виховує, підказує, шукає… Така доля педагога. Бути вчителем, значить не просто знати свій предмет, а бути обізнаним в різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною. Кожна дитина — це маленький всесвіт, і, правильно дібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для педагога є досягнення його учнів, їх життя, і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Це прекрасно, коли педагог може бути порадником, провідником і володарем скарбниці знань.
      Я вважаю, що методист – це моя стежина в цьому житті.  Уже 12 років на цій посаді. Тільки в цій роботі я бачу себе, і не уявляю, як можна займатися іншою справою, змінити професію.  Це моє покликання.  
       Всім відомо, що педагог повинен постійно самовдосконалюватися. Особливо в наш час. Викладач чи майстер в/н, що володіє комп’ютером, має унікальну можливість інтенсифікувати навчальний процес, зробити його більш наочним та динамічним. При цьому він  економить час на підготовку до уроку, сили  і засоби. І це не є примхою моди, це вже є потребою. Сучасний учень отримує великий обсяг наукової інформації поза навчальним закладом, поза уроками. В той же час він стає більш вимогливіший до подачі матеріалу. Крім того, використання інформаційних технологій  стимулює інтерес та допитливість учнів. З огляду на це, розширились і складові навчального процесу – до традиційних  (викладач, підручник, дошка) додався  комп’ютер. 
       Для себе, як методиста, у використанні інформаційних та інтерактивних технологій я відкрила масу переваг. І хоч, як показала практика, підготовка до будь-якого методичного заходу з використанням мультимедіа займає багато часу, я вже можу сказати з впевненістю – воно цього варте. Спілкуючись зі своїми колегами, ми дійшли висновку, що на на засіданні педради, школи молодого педагога, Школи педагогічної майстерності, засіданні методичних комісій з використанням  мультимедійного проектора за менший час встигаєш розкрити більше інформації, при цьому педпрацівники активно працюють і краще розкривають свої особистісні дані.
     З року в рік навчаю педагогів та щоразу навчаюся від них сама. Тому успіх своєї методичної роботи вбачаю у постійному спілкуванні із педагогами, у взаємній повазі, у вмінні "запалити" дорослих до роботи. Виявляючи та розвиваючи творчий потенціал, створюю умови для самоактуалізації особистості, задоволення її духовних потреб.

     Я дуже люблю свою роботу. Мені цікаво з колегами, адже в цій галузі можна розвиватися до безкінечності. Саме методист закладає і створює основу творчої  діяльності. Увесь час пам’ятаю, що повинна бути для педагогів  зразком у всьому, тому постійно тримаю руку на пульсі сучасності, самовдосконалюватись.

Немає коментарів:

Дописати коментар