Методичний кабінет

Опис : http://ling47.ru/photooo/novosty/noiabr_14/1409657396_0013-007-podtverzhdenie-sootvetstvija-z.jpgПлан роботи методичного кабінету
   Методичний кабінет Сосницького професійного аграрного ліцею — це ор­ганізаційна форма науково-методичної роботи з педа­гогічними працівниками. Він забезпечує управління двоєдиним педагогічним процесом, що охоплює ді­яльність, спрямовану на підвищення педагогічної майстерності викладачів, з одного боку, і якість на­вчання учнів — з іншого.
          У поточному навчальному році методичний кабінет працював над поглибленням знань викладачів з теорії і мето­дики навчання та виховання, психології, науково-теоретич­ної підготовки з дисципліни та методики її викладання.
      Проведена значна робота з оволодіння теоретичними основами застосування інновацій­них технологій навчання та впровадження їх у навчально-виховний процес. Удосконалювалася ме­тодика використання аудіовізуальних засобів на­вчання, комп'ютерного забезпечення, дидактичних матеріалів. Методична робота була спрямована на освоєння та практичне застосування методів і при­йомів активізації навчальної діяльності учнів, формування в них наукового світогляду, виходячи з вимог етнопедагогіки, впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду.
      Подавалася систематична інформація про нові пе­дагогічні технології, методичні рекомендації, публікації щодо змісту та методики навчально-виховної роботи.
     Значна увага приділялася підготовці навчально-методичних комплексів предметів загальноосвітнього циклу, загальнотехнічних, спецпредметів та виробничого навчання, вдосконаленню наявного навчально-методичного комплексу дисциплін від­повідно до вимог.
      Робота викладачів, майстрів в/н, вихователів спрямовувалася на підготовку методичних розробок, навчальних посібників. Підготов­лено методичні розробки і рекомендації, розширені конспекти занять з використанням інноваційних технології, видано, підготовлено статті, створено бібліотечки молодого викладача, випущено інформаційно-методичні бю­летені.
      У новому навчальному році методичний кабінет працюватиме над практичним етапом вирі­шення проблеми: «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі використання інноваційних технологій».
З цією метою визначені основні напрямки роботи кабінету:
- надання методичної допомоги молодим і малодосвідченим викладачам в оволодінні інноваційними техно­логіями навчання, передовим педагогічним досвідом;
- розробка і впровадження інформаційно-комп'ютерного забезпечення освітнього процесу;
- впровадження в практику роботи ліцею но­вих технологій у різних інформаційно-методичних формах— колективних, групових, індивідуальних;
-  інтенсифікація навчального пронесу за рахунок використання комп'ютерних технологій;
- модернізація та удосконалення матеріально-технічної бази кабінету, поповнення його навчальними  посібниками, методичними розробками);
-  активізація видавничої діяльності викладачів;
- створення банку інформації щодо проектів, методик навчання тощо;
- удосконалення комплексно-методичного забезпечення викладання предметів (дооформлення тематичних, поурочних папок, інструктивно-технологічних карток і т.д.);
- підвищення педагогічної майстерності викладачів че­рез оптимальну структуру науково-методичної роботи;
- вивчення, узагальнення та впровадження в навчально-виховний процес передового педагогічного досвіду;
- розробка методичних проблем, над якими працюватиме ліцей при плануванні відкритих  виховних заходів;
- організація тимчасових творчих груп для  розробки конкретних освітніх програм, методик, впровадження технологій;
-   організація консультацій і навчання з питань методики освітніх процесів;
- організація рецензування методичних розробок, інших навчально-методичних матеріалів, роблених викладачами ліцею;
- систематизація та пропаганда педагогічної методичної літератури, навчальних посібників з питань навчання та виховання.
   У новому навчальному році методичний кабінет працюватиме над ІІІ етапом вирішення методичної проблеми:  З цією метою визначені основні напрямки роботи кабінету:
         II. Удосконалення матеріальної бази кабінету

Зміст роботи
Термін виконання
1
 Оснащення та оформлення методичного кабінету привести у відповідність з умовами для індивідуальної методичної роботи і самоосвіти, для ефективної підготовки викладачів та майстрів виробничого навчання до занять та позаурочних заходів
І семестр
2
  Зосередити, систематизувати та експонувати в методичному кабінеті нормативні та інструктивні матеріали, необхідні для організації навчального процесу в 2015-2016 н.р.
Серпень, вересень
3
Поновлювати картотеку психологічної, педагогічної і методичної літератури
Постійно
4
Створити й систематизувати відеотеку зразків проведених занять виклада­чами ліцею
Січень
5
Підготувати і видати методичні бюлетені з досвіду роботи над практичним етапом вирішення загальноліцейної методичної проблеми:
— викладачів та майстрів виробничого навчання з професій сільськогосподарського напрямку;
— викладачів природничо-математичного циклу.

Листопад-квітень
6
Оформити виставку кращих зразків навчальної документації
До 1.10
7
Оформити методичну виставку для керівників груп з питання підготовки та  проведення першого заняття нового навчального року
До 27.08
8
Оформити методичну папку з досвіду роботи викладачів з питань застосування інноваційних форм та методів навчання
До грудня
9
Організувати роботу  голів методичних комісій, викладачів щодо підготовки методичних розробок, навчальних посібників
Вересень, постійно
10
Експонувати виставку літератури для викладачів із питань самоосвіти       
Постійно
11
Поновлювати в навчальних кабінетах інформаційно-методичні стенди інформаціями, інструкціями, рекомендаціями, оголошеннями з питань орга­нізації навчально-виховного процесу в ліцеї
Постійно
12
Оновлювати стенди  в учительській кімнаті
в міру оновлення інформації
13
Дооформити картотеку методичних матеріалів
до січня
ІІІ. Вивчення, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду
Зміст роботи
Термін виконання
1
Вивчити потреби викладачів у підвищенні фахового рівня, мотивації участі пе­дагогічних кадрів у навчально-методичній роботі (провести діагностування)
До жовтня
2
Організувати роботу голів методичних комісій щодо взаємовідвідування занять
До жовтня
3
Скласти та довести до відома всіх викладачів графіки проведення відкритих занять
До жовтня
4
Підготувати і видати методичні бюлетені «З досвіду проведення сучасного уроку» (за матеріалами відкритих за­нять, проведених у навчальному році)
До травня
5
Спрямувати роботу методичних  комісій на:
— підготовку навчально-методичного забезпечення дисциплін;
— створення належних умов для організації самостійної роботи учнів;
—  поповнення внутрішньої комп'ютерної мережі матеріалами самостійної ро­боти для педпрацівників;
—  вивчення та узагальнення передового досвіду викладачів (за окремим планом).
Протягом року
6
Організувати фестиваль методичних ідей з питань обміну досвідом запрова­дження інноваційних технологій,  ідей та їх захист
Лютий
7
Організувати майстер-клас викладачів-методистів, голів методичних  комісій (Бахир Н.В., Обуховський М.І., Степко О.М.)
Березень
8
Налагодити роботу постійнодіючої виставки методичних матеріалів педпрацівників з метою поширення передового досвіду в ліцеї
Вересень-жовтень
9
Поповнювати картотеку статей педагогічної преси, керівних та нормативних документів про освіту, обліку передового педагогічного досвіду
Постійно
10
Вивчити і систематизувати матеріали з досвіду роботи викладачів, які атесту­ються
До квітня
11
Організувати наставництво над молодими викладачами
Вересень
12
 Організувати підготовку і видання методичних збірок, розробок викладачів «З досвіду роботи»                                                                                                                                                                  
Постійно
13
Постійно дбати про стимулювання творчого пошуку, ініціативи викладачів
Постійно
IV. Підвищення фахової та педагогічної майстерності викладачів
Зміст роботи
Термін виконання
1
Організувати інформаційно-консультативне обслуговування педагогічних пра­цівників ліцею (за окремим графіком)
Протягом року
2
Систематично проводити оперативні методичні наради з питань організації навчально-виховного процесу, нових технологій викладання навчальних дис­циплін, педагогіки, психології

І і ІІІ вівторок місяця
3
Організувати роботу семінару-практикуму „Впровадження інноваційних технологій в навчально-виробничий процес”
Квітень
4
Продовжити роботу психолого-педагогічного семінару «Моделювання сучасного уроку»

Протягом року
5
Організувати роботу творчої групи викладачів для розробки та апробації інно­ваційної технології за методикою проектів
Протягом року
6
Організувати роботу науково-методичних семінарів з питань підвищення фахо­вої та педагогічної майстерності викладачів (кожна методична  комісія за окремим планом)
Листопад
7
Організувати проведення  проблемних семінарів (за окремим планом)
Протягом року
8
Організувати участь викладачів, майстрів в/н, вихователів в наукових семінарах, конференціях, які проводяться НМЦ ПТО в Чернігівській області
Протягом року
9
Організувати роботу «Школи молодого педагога» (за окремим планом)
Протягом року
10
Систематично надавати допомогу майстрам, викладачам в підборі літератури та інших матеріалів для написання методичних розробок, доповідей, підготовки відкритих уроків
Протягом року
11
Підготувати рекомендації «Робота з молодими педагогами»

До листопада
12
Забезпечувати неперервність у фаховому зростанні викладачів (зв'язок курсо­вої перепідготовки з між курсовою діяльністю)
Протягом року
13
Здійснити аналіз роботи кожного педпрацівника за рік
В кінці навчального року
V. Індивідуальна робота з педпрацівниками
Зміст роботи
Термін виконання
1
Дібрати необхідну літературу з питань підвищення фахової і педагогічної май­стерності викладачів, рекомендації до її опрацювання                           
Постійно

2
Організувати індивідуальну роботу з педпрацівниками, які атестуються, допомагати їм у підготовці творчого звіту
Постійно
3
Допомагати педпрацівникам у підготовці до створення навчально-методичного забезпечення
Постійно
4
Допомагати педпрацівникам у підготовці методичних рекомендацій, навчальних посібників
Постійно
5
Відвідувати заняття педпрацівників (згідно з окремим графіком)
Постійно
6
Відвідувати заняття молодих викладачів та викладачів, які атестуються
Постійно
7
Залучати голів методичних комісій, викладачів вищої категорії до організації методичної роботи, підготовки семінарів, конференцій, творчих зві­тів методичних комісій, занять, методичних посібників
Протягом року
8
Організувати роботу викладачів щодо наповнення бази даних в електронному вигляді
Протягом року
9
Надавати постійну допомогу педпрацівникам, головам методичних комісій, які готують учнів за новими спеціальностями, у створенні та ефективному використанні навчально-методичного комплексу дисципліни
Протягом року
VІ. Практичне навчання, зв'язок навчання з виробництвом
Зміст роботи
Термін виконання
1
Розглянути на засіданнях інструктивно-методичних нарад питання практич­ного навчання учнів
Згідно з планом
2
Розглядати на засіданнях предметних методичних комісій питання, що стосуються організації практики учнів
Постійно
3
Розробити методичні рекомендації з кожної спеціальності з питань організації і проведення виробничої практики учнів
Жовтень


4
Надавати методичну допомогу педпрацівникам у підготовці матеріалів до проведен­ня практики, оформлення документації на практику
Постійно Протягом року
5
Сприяти в організації в кожній методичній  комісії бібліотечок «Для майбутнього спеціаліста»


6
Організувати виставку кращих зразків звітів (щоденників) виробничої практи­ки учнів
Червень
7
Організувати виставку документації                                                                                                                                                                                                           з організації виробничої практики учнів у методкабінеті ліцею                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
Лютий
8
Постійно розширювати зв'язки та вдосконалювати роботу ліцею  з можливими підприємствами, установами, організаціями, де учні можуть проходити практику
Протягом року




Немає коментарів:

Дописати коментар