План
роботи методичного кабінету
Методичний
кабінет Сосницького професійного аграрного ліцею — це організаційна форма
науково-методичної роботи з педагогічними працівниками. Він забезпечує
управління двоєдиним педагогічним процесом, що охоплює діяльність, спрямовану
на підвищення педагогічної майстерності викладачів, з одного боку, і якість навчання
учнів — з іншого.
У
поточному навчальному році методичний кабінет працював над поглибленням знань викладачів з теорії і методики навчання та
виховання, психології, науково-теоретичної підготовки з дисципліни та методики
її викладання.
Проведена
значна робота з оволодіння
теоретичними основами застосування інноваційних технологій навчання та
впровадження їх у навчально-виховний процес. Удосконалювалася методика
використання аудіовізуальних засобів навчання, комп'ютерного забезпечення,
дидактичних матеріалів. Методична робота була спрямована на освоєння та
практичне застосування методів і прийомів активізації навчальної діяльності учнів,
формування в них наукового світогляду, виходячи з вимог етнопедагогіки,
впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду.
Подавалася
систематична інформація про нові педагогічні технології, методичні
рекомендації, публікації щодо змісту та методики навчально-виховної роботи.
Значна
увага приділялася підготовці навчально-методичних комплексів предметів
загальноосвітнього циклу, загальнотехнічних, спецпредметів та виробничого
навчання, вдосконаленню наявного навчально-методичного комплексу дисциплін відповідно
до вимог.
Робота
викладачів, майстрів в/н, вихователів спрямовувалася на підготовку
методичних розробок, навчальних посібників. Підготовлено методичні
розробки і рекомендації, розширені конспекти занять з використанням
інноваційних технології, видано, підготовлено статті, створено бібліотечки
молодого викладача, випущено інформаційно-методичні бюлетені.
У новому
навчальному році методичний кабінет працюватиме над практичним етапом вирішення
проблеми: «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі
використання інноваційних технологій».
З цією метою визначені основні напрямки роботи
кабінету:
- надання методичної допомоги молодим і малодосвідченим викладачам в
оволодінні інноваційними технологіями навчання, передовим педагогічним
досвідом;
- розробка і впровадження інформаційно-комп'ютерного
забезпечення освітнього процесу;
- впровадження в практику роботи ліцею нових
технологій у різних інформаційно-методичних формах— колективних, групових,
індивідуальних;
- інтенсифікація навчального пронесу
за рахунок використання комп'ютерних технологій;
- модернізація та удосконалення матеріально-технічної
бази кабінету, поповнення його навчальними
посібниками, методичними розробками);
- активізація видавничої діяльності
викладачів;
- створення банку інформації щодо проектів, методик навчання тощо;
- удосконалення
комплексно-методичного забезпечення викладання предметів (дооформлення
тематичних, поурочних папок, інструктивно-технологічних карток і т.д.);
- підвищення педагогічної майстерності викладачів через оптимальну структуру
науково-методичної роботи;
- вивчення, узагальнення та впровадження в
навчально-виховний процес передового педагогічного досвіду;
- розробка методичних проблем, над якими працюватиме
ліцей при плануванні відкритих виховних
заходів;
- організація тимчасових творчих груп для розробки конкретних освітніх програм,
методик, впровадження технологій;
- організація
консультацій і навчання з питань методики освітніх процесів;
- організація рецензування методичних розробок, інших
навчально-методичних матеріалів, роблених викладачами ліцею;
- систематизація та пропаганда педагогічної методичної
літератури, навчальних посібників з питань навчання та виховання.
У новому
навчальному році методичний кабінет працюватиме над ІІІ етапом вирішення
методичної проблеми: З цією метою
визначені основні напрямки роботи кабінету:
II. Удосконалення
матеріальної бази кабінету
№
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
1
|
Оснащення та оформлення
методичного кабінету привести у відповідність з умовами для індивідуальної
методичної роботи і самоосвіти, для ефективної підготовки викладачів та
майстрів виробничого навчання до занять та позаурочних заходів
|
І семестр
|
2
|
Зосередити, систематизувати та
експонувати в методичному кабінеті нормативні та інструктивні матеріали,
необхідні для організації навчального процесу в 2015-2016 н.р.
|
Серпень, вересень
|
3
|
Поновлювати картотеку психологічної, педагогічної і методичної літератури
|
Постійно
|
4
|
Створити й систематизувати відеотеку зразків проведених занять викладачами
ліцею
|
Січень
|
5
|
Підготувати і видати методичні бюлетені з досвіду роботи над практичним
етапом вирішення загальноліцейної методичної проблеми:
— викладачів та майстрів виробничого навчання з професій
сільськогосподарського напрямку;
— викладачів природничо-математичного циклу.
|
Листопад-квітень
|
6
|
Оформити виставку кращих зразків навчальної документації
|
До 1.10
|
7
|
Оформити методичну виставку для керівників груп з питання підготовки
та проведення першого заняття нового
навчального року
|
До 27.08
|
8
|
Оформити методичну папку з досвіду роботи викладачів з питань
застосування інноваційних форм та методів навчання
|
До грудня
|
9
|
Організувати роботу голів
методичних комісій, викладачів щодо підготовки методичних розробок,
навчальних посібників
|
Вересень,
постійно
|
10
|
Експонувати виставку літератури для викладачів із питань самоосвіти
|
Постійно
|
11
|
Поновлювати в навчальних кабінетах інформаційно-методичні стенди
інформаціями, інструкціями, рекомендаціями, оголошеннями з питань організації
навчально-виховного процесу в ліцеї
|
Постійно
|
12
|
Оновлювати стенди в учительській
кімнаті
|
в міру оновлення інформації
|
13
|
Дооформити картотеку методичних матеріалів
|
до січня
|
ІІІ. Вивчення, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду
№
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
1
|
Вивчити потреби викладачів у підвищенні фахового рівня, мотивації участі
педагогічних кадрів у навчально-методичній роботі (провести діагностування)
|
До жовтня
|
2
|
Організувати роботу голів методичних комісій щодо взаємовідвідування
занять
|
До жовтня
|
3
|
Скласти та довести до відома всіх викладачів графіки проведення відкритих
занять
|
До жовтня
|
4
|
Підготувати і видати методичні бюлетені «З досвіду проведення сучасного
уроку» (за матеріалами відкритих занять, проведених у навчальному році)
|
До травня
|
5
|
Спрямувати роботу методичних
комісій на:
— підготовку навчально-методичного забезпечення дисциплін;
— створення належних умов для організації самостійної роботи учнів;
— поповнення внутрішньої
комп'ютерної мережі матеріалами самостійної роботи для педпрацівників;
— вивчення та узагальнення
передового досвіду викладачів (за окремим планом).
|
Протягом
року
|
6
|
Організувати фестиваль методичних ідей з питань обміну досвідом запровадження
інноваційних технологій, ідей та їх
захист
|
Лютий
|
7
|
Організувати майстер-клас викладачів-методистів, голів методичних комісій (Бахир Н.В., Обуховський М.І.,
Степко О.М.)
|
Березень
|
8
|
Налагодити
роботу постійнодіючої виставки методичних матеріалів педпрацівників з метою
поширення передового досвіду в ліцеї
|
Вересень-жовтень
|
9
|
Поповнювати
картотеку статей педагогічної преси, керівних та нормативних документів про
освіту, обліку передового педагогічного досвіду
|
Постійно
|
10
|
Вивчити і систематизувати матеріали з досвіду роботи викладачів, які
атестуються
|
До квітня
|
11
|
Організувати наставництво над молодими викладачами
|
Вересень
|
12
|
Організувати підготовку і видання
методичних збірок, розробок викладачів «З досвіду роботи»
|
Постійно
|
13
|
Постійно дбати про стимулювання творчого пошуку, ініціативи викладачів
|
Постійно
|
IV. Підвищення фахової
та педагогічної майстерності викладачів
№
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
1
|
Організувати інформаційно-консультативне обслуговування педагогічних працівників
ліцею (за окремим графіком)
|
Протягом року
|
2
|
Систематично проводити оперативні методичні наради з питань організації
навчально-виховного процесу, нових технологій викладання навчальних дисциплін,
педагогіки, психології
|
І і ІІІ вівторок місяця
|
3
|
Організувати роботу семінару-практикуму „Впровадження інноваційних
технологій в навчально-виробничий процес”
|
Квітень
|
4
|
Продовжити роботу психолого-педагогічного семінару «Моделювання сучасного
уроку»
|
Протягом року
|
5
|
Організувати роботу творчої групи викладачів для розробки та апробації
інноваційної технології за методикою проектів
|
Протягом року
|
6
|
Організувати роботу науково-методичних семінарів з питань підвищення фахової
та педагогічної майстерності викладачів (кожна методична комісія за окремим планом)
|
Листопад
|
7
|
Організувати проведення проблемних
семінарів (за окремим планом)
|
Протягом року
|
8
|
Організувати участь викладачів, майстрів в/н, вихователів в наукових
семінарах, конференціях, які проводяться НМЦ ПТО в Чернігівській області
|
Протягом року
|
9
|
Організувати роботу «Школи молодого педагога» (за окремим планом)
|
Протягом року
|
10
|
Систематично
надавати допомогу майстрам, викладачам в підборі літератури та інших
матеріалів для написання методичних розробок, доповідей, підготовки відкритих
уроків
|
Протягом року
|
11
|
Підготувати рекомендації «Робота з молодими педагогами»
|
До листопада
|
12
|
Забезпечувати неперервність у фаховому зростанні викладачів (зв'язок
курсової перепідготовки з між курсовою діяльністю)
|
Протягом року
|
13
|
Здійснити
аналіз роботи кожного педпрацівника за рік
|
В кінці
навчального року
|
V.
Індивідуальна робота з педпрацівниками
№
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
1
|
Дібрати необхідну літературу з питань підвищення фахової і педагогічної
майстерності викладачів, рекомендації до її опрацювання
|
Постійно
|
2
|
Організувати індивідуальну роботу з педпрацівниками, які атестуються,
допомагати їм у підготовці творчого звіту
|
Постійно
|
3
|
Допомагати педпрацівникам у підготовці до створення навчально-методичного
забезпечення
|
Постійно
|
4
|
Допомагати педпрацівникам у підготовці методичних рекомендацій,
навчальних посібників
|
Постійно
|
5
|
Відвідувати заняття педпрацівників (згідно з окремим графіком)
|
Постійно
|
6
|
Відвідувати заняття молодих викладачів та викладачів, які атестуються
|
Постійно
|
7
|
Залучати голів методичних комісій, викладачів вищої категорії до
організації методичної роботи, підготовки семінарів, конференцій, творчих звітів
методичних комісій, занять, методичних посібників
|
Протягом року
|
8
|
Організувати роботу викладачів щодо наповнення бази даних в електронному
вигляді
|
Протягом року
|
9
|
Надавати постійну допомогу педпрацівникам, головам методичних комісій,
які готують учнів за новими спеціальностями, у створенні та ефективному
використанні навчально-методичного комплексу дисципліни
|
Протягом року
|
VІ. Практичне навчання,
зв'язок навчання з виробництвом
№
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
1
|
Розглянути на засіданнях інструктивно-методичних нарад питання практичного
навчання учнів
|
Згідно з планом
|
2
|
Розглядати на засіданнях предметних методичних комісій питання, що
стосуються організації практики учнів
|
Постійно
|
3
|
Розробити методичні рекомендації з кожної спеціальності з питань
організації і проведення виробничої практики учнів
|
Жовтень
|
4
|
Надавати методичну допомогу педпрацівникам у підготовці матеріалів до
проведення практики, оформлення документації на практику
|
Постійно Протягом року
|
5
|
Сприяти в організації в кожній методичній
комісії бібліотечок «Для майбутнього спеціаліста»
|
|
6
|
Організувати виставку кращих зразків звітів (щоденників) виробничої
практики учнів
|
Червень
|
7
|
Організувати виставку документації з організації виробничої практики
учнів у методкабінеті ліцею
|
Лютий
|
8
|
Постійно розширювати зв'язки та вдосконалювати роботу ліцею з можливими підприємствами, установами,
організаціями, де учні можуть проходити практику
|
Протягом року
|
Немає коментарів:
Дописати коментар