Аналіз
результатів
діагностичних контрольних робіт
за курс базової загальноосвітньої школи учнів І курсу
(вересень 2015-2016 навчального року)
Згідно з постійнодіючим моніторингом
навчальних досягнень учнів, які розпочали навчання в нашому ліцеї в цьому
навчальному році, у вересні були проведені викладачами діагностичні контрольні
роботи з 8-ми предметів: українська мова, історія України, математика, фізика,
інформатика, хімія, біологія та іноземна мова за курс базової загальноосвітньої
школи. Ці контрольні роботи були розроблені творчими групами викладачів ПТНЗ
області у вигляді нових в цьому році тестів.
У написанні цих контрольних робіт взяли участь
68 учнів із новоприйнятих 83 учнів, що становить 82,4 %.
Результати виконання контрольних робіт
засвідчили, що, як завжди, гуманітарна підготовка учнів в школі виявилась
кращою, ніж природничо-математична. Але можна сказати, що рівень знань
найнижчий порівняно з усіма попередніми навчальними роками (я аналізувала
результати, починаючи з 2010 року) і найнижчий, якщо вірити результатам інших
ПТНЗ області, майже з усіх предметів.
В цьому році до нас прийшли грамотні учні, адже, результати за диктант з української
мови свідчать про те, що початковий рівень мають всього 39,1
% ( 66,2 % в минулому році, 17,1
% учнів в 2013 р., 77,8% в 2012р., 67,9 % в 2011р, 31,3% учнів у 2010 році), якісний показник 27,5 % -
2 робіт високого рівня і 15 –
достатнього (1,5 % у минулому році, 27,5% в 2013 році, 2,8 % в 2012
р., 12,3 % в 2011 році, 8,3 % в 2010 році).
Результати контрольних робіт з історії
України показали, що історію нашої країни знають (якісний показник)
всього 19,5 % на достатньому рівні, (11,6 % в минулому році, 2,6 % у 2013 році, 5,4 % учнів у 2012 р.,
32,2 % у 2011 р., 26,7 % учнів у 2010 році). Початковий рівень знань з
цього предмета всього 19,5 % ( 51,7%
в минулому році, 59,7% в 2013 році (53,3% у 2012, 19,5 % у
2011р., 20,0 % у 2010 р.)
Результати англійської мови в цьому році аналізуються втретє,
початковий рівень – 84,1% (55,9% в
минулому році, 79,2 %у 2013 році), якісний показник
відсутній.
Природньо,
що найгірші результати за контрольні роботи мають учні з математики, біології
та фізики.
На початковий рівень хімію знають 78,9
% учнів (75,0% в минулому році,
86,7% у 2013 році, 82,1 % учнів у 2012
р., 69,3 % учнів у
2011 р., 69,7% у 2010 році), один учень в позаминулому році на достатній рівень
знав хімію ( Середа Михайло).
На початковий рівень математику в цьому
році 92,5 % учнів, перед цим три останні роки підряд знали всі 100 % учнів (50,6
% учнів в 2011 році, 68,5% у 2010 році), якісний
показник був у 2013 році -2,0 %, у 2011 році аж
16,4%, у 2010 році – 1,2 %.
На початковий
рівень фізику засвоїли 98,5 % учнів(81,7% в минулому році, 93,6 %
у 2013 році, 90,1% учнів у 2012 році, 62,8% учнів у 2011 році, 57,3 % у
2010 році). На достатній рівень фізику засвоїли випускники школи лише в 2012, 2011 роках в кількості 1 учень(
1, 4 %).
Навіть гірше за хімію вперше випускники школи
в цьому році знають біологію . Початковий рівень отримали 81,7 % учнів,(52,3 % в минулому році,
64,3% у 2013році, лише 40 % учнів
початкового рівня у 2012 році, 56,3 % учнів у 2011 році і 43,2 % у 2010 році),
якісний показник – ( 2,8 % лише у
2013р., 1,4 % у 2012, 2,3 % у 2011
р., 6,3 % у 2010 році).
Шостий рік проводилась діагностична контрольна робота з інформатики.
Результати її найгірші (у 2 рази), так як і з інших предметів, порівняно із
середньообласними. На початковий рівень
написали інформатику 61,9% учнів, (55,4
% в минулому році, 78,8 % учнів у
2013, у 2012 – 74 %, у 2011 році - 2,4% учнів,
у 2010 році - 20%), якісний показник в цьому році зявився – 1,4 %, також був
лише у 2011 році – 31,7 % та 2010 році – 33,7%).
Порівнюючи одержані результати
діагностичних контрольних робіт з минулорічними, можна сказати, що вони
виявились набагато нижчими з усіх предметів,
крім української мови, історії україни та математики. Хімію, фізику,
інформатику та англійську мову вивчили в школі гірше (англійську та біологію аж
на 30 %). Ми думаємо, що
працювати з новим
контингентом викладачам загальноосвітніх предметів
буде важче, будуть
деякі труднощі при
викладанні, адже, дуже низький показник пізнавальної діяльності учнів з усіх
загальноосвітніх предметів.
З перших уроків навчання в нашому ліцеї
учні відчувають різницю зі школою не стільки у введенні нових спеціальних
предметів, як у посиленій турботі викладачів. І тому ми не повинні вважати, що
навчити своєму предмету таких слабких учнів,
яких ми отримали на початку навчального року, неможливо, і повинні
докладати особливих зусиль для підвищення результативності навчання. Що ж для
цього нам потрібно робити?
У нашому
ліцеї працюють молоді та досвідчені педагоги, кожний з яких фахівець
своєї справи і має певний потенціал прийомів та методів запобігання та аналізу
помилок, усунення прогалин у
знаннях. Для розвязання проблеми усунення прогалин у знаннях учнів є певні
рекомендації, які ви опрацюєте. Вони корисні для кожного педагога незалежно від
досвіду і використовуваних ним методів.
Рішення (проект):
1. Детально проаналізувати зведені результати
діагностичних контрольних робіт на засіданнях методичних комісій (голови
методичних комісій, жовтень).
2. Викладачам визначити основні напрямки роботи
з ліквідації прогалин, опрацювавши рекомендації методичних служб (жовтень).
3. Викладачам розробити тематику індивідуальних
та додаткових занять з урахуванням типових помилок, допущених в роботах,
завести окремі зошити (жовтень).
4. Розробити та затвердити
графік проведення консультацій викладачами (методист, жовтень).
5. Створити
добірки дидактичних матеріалів
на допомогу
учням у ліквідації прогалин у
знаннях (викладачі, листопад).
6. З метою підвищення інтересу до вивчення
предмета залучати учнів до роботи
у предметних гуртках,
проведення позаурочних заходів, виготовлення дидактичних матеріалів,
оформлення тематичних папок, стендів і т.д. (викладачі, постійно).
Немає коментарів:
Дописати коментар