Педрада

Аналіз
результатів діагностичних контрольних робіт
за курс базової загальноосвітньої школи учнів І  курсу
 (вересень 2015-2016 навчального року)
    Згідно з постійнодіючим моніторингом навчальних досягнень учнів, які розпочали навчання в нашому ліцеї в цьому навчальному році, у вересні були проведені викладачами діагностичні контрольні роботи з 8-ми предметів: українська мова, історія України, математика, фізика, інформатика, хімія, біологія та іноземна мова за курс базової загальноосвітньої школи. Ці контрольні роботи були розроблені творчими групами викладачів ПТНЗ області у вигляді  нових в цьому році тестів.
     У написанні цих контрольних робіт взяли участь 68 учнів із новоприйнятих 83 учнів, що становить 82,4 %.
     Результати виконання контрольних робіт засвідчили, що, як завжди, гуманітарна підготовка учнів в школі виявилась кращою, ніж природничо-математична. Але можна сказати, що рівень знань найнижчий порівняно з усіма попередніми навчальними роками (я аналізувала результати, починаючи з 2010 року) і найнижчий, якщо вірити результатам інших ПТНЗ області,  майже з усіх предметів.
    В цьому році до нас  прийшли  грамотні учні, адже, результати за диктант з української мови свідчать про те, що початковий рівень мають всього 39,1 % ( 66,2 % в минулому році, 17,1 % учнів в 2013 р., 77,8% в 2012р., 67,9 % в 2011р, 31,3% учнів  у 2010 році), якісний показник  27,5 % - 2 робіт високого рівня і  15 – достатнього (1,5 % у минулому році, 27,5% в 2013 році, 2,8 % в 2012 р., 12,3 % в 2011 році, 8,3 % в 2010 році).
   Результати контрольних робіт з історії України показали, що історію нашої країни знають (якісний показник) всього  19,5 % на достатньому рівні, (11,6 % в минулому році, 2,6 % у 2013 році, 5,4 % учнів у 2012 р., 32,2 % у 2011 р., 26,7 % учнів у 2010 році). Початковий рівень знань з цього предмета всього 19,5 % ( 51,7% в минулому році,  59,7% в 2013 році (53,3% у 2012, 19,5 % у 2011р., 20,0 % у 2010 р.)
      Результати англійської мови в цьому році аналізуються втретє, початковий рівень – 84,1% (55,9% в минулому році,  79,2 %у 2013 році), якісний показник відсутній.
      Природньо, що найгірші результати за контрольні роботи мають учні з математики, біології та фізики.
     На початковий рівень хімію знають 78,9 % учнів (75,0% в минулому році, 86,7% у 2013 році, 82,1 % учнів у 2012 р., 69,3 % учнів у 2011 р., 69,7% у 2010 році), один учень в позаминулому році на достатній рівень знав хімію ( Середа Михайло).
   На початковий рівень математику   в цьому році 92,5 % учнів, перед цим три останні роки підряд знали всі 100 % учнів (50,6 % учнів в 2011 році, 68,5% у 2010 році), якісний показник був у 2013 році -2,0 %, у 2011 році аж  16,4%, у 2010 році – 1,2 %.
    На початковий рівень фізику засвоїли 98,5 % учнів(81,7% в минулому році, 93,6 %  у 2013 році, 90,1% учнів у 2012 році, 62,8% учнів у 2011 році, 57,3 % у 2010 році). На достатній рівень фізику засвоїли випускники школи  лише в 2012, 2011 роках в кількості 1 учень( 1, 4 %).
    Навіть гірше за хімію вперше випускники школи в цьому році знають  біологію .  Початковий рівень отримали 81,7 % учнів,(52,3 % в минулому році, 64,3%  у 2013році, лише 40 % учнів початкового рівня у 2012 році, 56,3 % учнів у 2011 році і 43,2 % у 2010 році), якісний показник – ( 2,8 %  лише у 2013р., 1,4 % у 2012, 2,3 % у 2011 р., 6,3 % у 2010 році).
 Шостий рік  проводилась діагностична контрольна робота з інформатики. Результати її найгірші (у 2 рази), так як і з інших предметів, порівняно із середньообласними. На початковий рівень написали інформатику  61,9% учнів, (55,4 % в минулому році,  78,8 % учнів у 2013,  у 2012 – 74 %, у 2011 році - 2,4% учнів, у 2010 році - 20%), якісний показник в цьому році зявився – 1,4 %, також був лише у 2011 році – 31,7 % та 2010 році – 33,7%).
     Порівнюючи одержані результати діагностичних контрольних робіт з минулорічними, можна сказати, що вони виявились набагато нижчими  з усіх предметів, крім української мови, історії україни та математики. Хімію, фізику, інформатику та англійську мову вивчили в школі гірше (англійську та біологію аж на 30 %). Ми  думаємо,  що  працювати  з  новим   контингентом  викладачам загальноосвітніх предметів буде важче,  будуть
деякі труднощі при викладанні, адже, дуже низький показник пізнавальної діяльності учнів з усіх загальноосвітніх предметів.
     З перших уроків навчання в нашому ліцеї учні відчувають різницю зі школою не стільки у введенні нових спеціальних предметів, як у посиленій турботі викладачів. І тому ми не повинні вважати, що навчити своєму предмету таких слабких учнів, яких ми отримали на початку навчального року, неможливо, і повинні докладати особливих зусиль для підвищення результативності навчання. Що ж для цього нам потрібно робити?
    У нашому ліцеї працюють молоді та досвідчені педагоги, кожний з яких фахівець своєї справи і має певний потенціал прийомів та методів запобігання та аналізу помилок, усунення прогалин у знаннях. Для розвязання проблеми усунення прогалин у знаннях учнів є певні рекомендації, які ви опрацюєте. Вони корисні для кожного педагога незалежно від досвіду і використовуваних ним методів.
               Рішення (проект):
1.  Детально проаналізувати зведені результати діагностичних контрольних робіт на засіданнях методичних комісій (голови методичних комісій, жовтень).
2.   Викладачам визначити основні напрямки роботи з ліквідації прогалин, опрацювавши рекомендації методичних служб (жовтень).
3.   Викладачам розробити тематику індивідуальних та додаткових занять з урахуванням типових помилок, допущених в роботах, завести окремі зошити (жовтень).
4. Розробити та затвердити графік проведення консультацій викладачами (методист, жовтень).
5.   Створити   добірки   дидактичних   матеріалів   на   допомогу   учням   у ліквідації прогалин у знаннях (викладачі, листопад).

6.   З метою підвищення інтересу до вивчення предмета залучати учнів до роботи   у   предметних   гуртках,   проведення   позаурочних   заходів, виготовлення дидактичних матеріалів, оформлення тематичних папок, стендів і т.д. (викладачі, постійно).

Немає коментарів:

Дописати коментар